Statut Fundacji Rozwoju Regionu Łukta
Postanowienia ogólne
§ 1
Fundacja pod nazwą „Fundacja Rozwoju Regionu Łukta” zwana dalej Fundacją ustanowiona przez:
zwanych dalej Fundatorami, aktem notarialnym przez notariusza Zofię Krysik w jej Kancelarii Notarialnej w Warszawie przy Placu Dąbrowskiego 7, za numerem repertorium A Wr 1564/95 z dnia 27 czerwca 1995 r. i działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 kwietnia 1984r. o fundacjach (Dz.U. z 1991 r. Nr 46, poz. 203 z późn. zm) oraz niniejszego statutu.
Fundatorzy pragną aby Fundacja powołana do życia niniejszym aktem, kontynuowała cele i zadania zapoczątkowane w Regionie Łukta przez Polsko – Szwajcarski Program Regionalny, utworzony na mocy porozumienia, zawartego w dniu 18 listopada 1991 roku pomiędzy Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Konfederacji Szwajcarii.
§ 2
Fundacja posiada osobowość prawną.
§ 3
Siedzibą Fundacji jest miejscowość Łukta.
§ 4
§ 5
§ 6
skreślony
§ 7
Fundacja może ustanawiać odznaki, medale honorowe i przyznawać je wraz z innymi nagrodami i wyróżnieniami osobom fizycznym i prawnym zasłużonym dla Fundacji.
§ 8
Właściwym ministrem jest minister Rozwoju Regionalnego.
Cele i zasady działania Fundacji
§ 9
Fundacja została powołana w celu prowadzenia działalności społecznie użytecznej, poprzez realizację zadań w zakresie:
§10
§ 11
W celu zwiększenia środków na realizację zadań statutowych Fundacja może:
§ 12
Fundacja może zlecać prowadzenie i obsługę swoich spraw wyspecjalizowanym podmiotom prowadzącym działalność w określonych dziedzinach.
Majątek i dochody Fundacji
§ 13
§ 14
§ 15
§ 16
Dochody Fundacji pochodzą w szczególności z:
§ 17
Dochody pochodzące z subwencji, darowizn, spadków i zapisów mogą być użyte na realizację wszystkich celów Fundacji, o ile ofiarodawcy nie postanowili inaczej.
§ 18
W przypadku powołania Fundacji do dziedziczenia, Zarząd składa oświadczenie o przyjęciu spadku z dobrodziejstwem inwentarza i to tylko wówczas, gdy w chwili składania tego oświadczenia jest oczywiste, że stan czynny spadku znacznie przewyższa długi spadkowe.
§ 19
Osoby fizyczne i prawne, które dokonują na rzecz Fundacji darowizny (jednorazowej lub łącznej) w wysokości co najmniej 1.000 zł (jeden tysiąc) lub gdy idzie o osobę zagraniczną kwotę w wysokości 1.000 EURO (jeden tysiąc) uzyskują tytuł sponsora Fundacji, jeżeli wyrażą takie życzenie.
§ 20
Organy i sposób zorganizowania Fundacji
§ 21
Organami Fundacji są:
§ 22
§ 23
Rada jest organem o uprawnieniach inicjatywnych, opiniodawczych i nadzorczych.
§ 24
Do zakresu działania i kompetencji Rady należy:
§ 25
§ 26
§ 27
Oświadczenia woli w imieniu Fundacji składa Prezes Zarządu Fundacji jednoosobowo a w przypadku Zarządu wieloosobowego Prezes Zarządu Fundacji jednoosobowo lub dwaj inni członkowie Zarządu Fundacji łącznie.
§ 28
W przypadku Zarządu wieloosobowego posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz w miesiącu.
§ 29
§ 30
§ 31
Zbycie nieruchomości stanowiących własność Fundacji może nastąpić tylko za zgodą Rady.
Zmiana statutu
§ 32
Działalność gospodarcza Fundacji
§ 33
Źródłem pozyskiwania środków na realizację celów Fundacji jest również prowadzenie działalności gospodarczej w kraju i zagranicą, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w tym w szczególności:
§ 34
Organizacja działalności gospodarczej:
§ 35
§ 36
Składnikami majątkowymi przeznaczonymi na prowadzenie działalności gospodarczej są:
§ 37
§ 38
Działalność gospodarcza prowadzona jest na zasadach rachunku ekonomicznego i zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
§ 39
§ 40
§ 41
Zarząd określa wielkość zatrudnienia w zakładach, zasady wynagradzania oraz wielkość środków przeznaczonych na wynagrodzenia.
§ 42
Składniki majątku trwałego wykorzystywane w działalności gospodarczej podlegają amortyzacji i umarzaniu stosownie do obowiązujących zasad.
§ 43
Decyzje dotyczące przedsięwzięć inwestycyjnych podejmuje Zarząd.
§ 44
Wydatki w walutach obcych ponoszone w kraju i zagranicą są finansowane z posiadanych przez Fundację zagranicznych środków płatniczych, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
§ 45
Zbycie i obciążanie środków trwałych, wchodzących w skład majątku zakładu, o wartości przekraczającej kwotę oznaczoną przez Zarząd, jak również zaciągnięcie zobowiązania dotyczącego zakładu w wysokości przewyższającej kwotę ustaloną przez Zarząd wymaga decyzji Zarządu, chociażby pełnomocnictwo udzielone kierownikowi zakładu obejmowało te czynności.
Postanowienia końcowe
§ 46
§ 47
§ 48
Majątek pozostały po likwidacji przekazuje się, z zastrzeżeniem art.5 ust.4 ustawy o fundacjach, na rzecz instytucji zajmujących się ochroną środowiska i działających w gminie Łukta, i którym minister nadzorujący, decyzją wydaną w porozumieniu z Pełnomocnikiem Rządu ds. Integracji Europejskiej i Pomocy Zagranicznej, przeznaczy środki na realizację celów zbieżnych z celami Fundacji.
§ 49
Fundacja składa właściwemu ministrowi coroczne sprawozdanie ze swej działalności za rok ubiegły.
§ 50
Statut wchodzi w życie z dniem zarejestrowania Fundacji przez Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy.
Zarząd Fundacji
Fundacja Rozwoju Regionu Łukta jest organizacją pozarządową działającą od 5.07.1995
Klauzula informacyjna Zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018
tel.: 89 647 51 84
e-mail: m.lemanowicz@frrl.org.pl
tel.: 89 647 51 84
e-mail: pozyczki@frrl.org.pl
tel.: 89 647 51 84
e-mail: m.lemanowicz@frrl.org.pl
tel.: 501 827 442
e-mail: biurocwp@gmail.com